اهمیت عکاسی محصول و تاثیر آن بر فروش

product photography

اهمیت عکاسی محصول یکی از موضوعاتی است که ممکن است افراد زیادی از آن اطلاعی نداشته باشند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در فروش، تصویر محصول است. در واقع اولین چیزی که کاربر آن را مشاهده می‌کند، تصویر محصول است.

اهمیت عکاسی محصول

مغز انسان فقط در 13 میلی ثانیه می‌تواند تصویر را پردازش کند. این به این معناست که شما زمان زیادی برای ترغیب بیننده خود ندارید. چیزی که خریداران مشاهده می‌کنند، یک عامل تعیین کننده است تا تصمیم بگیرند ادامه دهند و محصول را ببینند یا صفحه را ترک کنند. یکی از بهترین کارها برای جلب توجه کاربر و افزایش فروش تصویر محصول است که در ادامه بیشتر درباره اهمیت عکاسی محصول توضیح خواهیم داد.

در یک فروشگاه فیزیکی، مشتری به فروشگاه مراجعه می‌کند و کالا را از نزدیک می‌بیند و حتی می‌تواند کالا را لمس کند و با آن کار کند. اما در فروشگاه مجازی چه در وب سایت و یا صفحات مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام این‌طور نیست. مشتری در واقع تصویر محصول را می‌بیند و سپس این تصمیم را می‌گیرد که آیا خرید انجام دهد یا عبور کند و نادیده بگیرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که:

مشتری از شما تصویر را خریداری می‌کند و کالا را تحویل می‌گیرد.

هرچقدر کیفیت و تاثیرگذاری عکس بیشتر باشد، فروش بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

اهمیت عکاسی محصول

بهترین سایت‌ها و صفحات را که بررسی کنید، متوجه یک نکته مشترک بین آن‌ ها می‌شوید. نکته مشترک آن ها تصاویر باکیفیت است. این تصاویر گواه کیفیت و ارزش محصولات شما هستند و شفافیت را در تجارت الکترونیک شما ایجاد می‌کنند. عکس محصول نشان دهنده کیفیت و ارزش محصول است و گاهی اوقات یک محصول تقلبی و بی کیفیت، از یک محصول اورجینال و باکیفیت فروش بیشتری دارد و دلیل اصلی آن تصویر خوب است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط Justuno، حدود 93% از خریداران می‌گویند که تصویر محصول عامل خرید آن‌ها است و این موضوع، اهمیت عکاسی محصول را ثابت می‌کند.

تصور کنید شرکت اپل هنگام معرفی محصول جدید خود، از تصاویر بی کیفیت استفاده کند. هنگامی که شما برای خرید محصول جدید به سایت اپل یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنید، با تصاویر بد و بی کیفیت مواجه شوید. اتفاقی که رخ می‌دهد واضح است، نرخ تبدیل شدن به مشتری بسیار کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از افراد از خرید منصرف می‌شوند. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ، قبل از معرفی محصول خود مدت‌ها زمان صرف عکاسی و فیلم‌برداری از محصول خود می‌کنند تا باکیفیت بالایی محصول را ارائه دهند.

ویژگی های عکس باکیفیت

عکاسی از محصول

یک تصویر خوب که کاربر را ترغیب به خرید کند، باید ویژگی های متفاوتی را دارا باشد. نکته ای که وجود دارد این است، هر محصول باید به یک گونه عکاسی شود. به عنوان مثال عکاسی از تلفن همراه شرایطش با عکاسی از جواهرات متفاوت است. برخی محصولات دارای بازتاب نور هستند و عکاسی از آن ها متفاوت است. بنابراین نمی‌توان یک روش خاص را برای همه محصولات پیاده سازی کرد، بلکه باید با توجه به محصول عکاسی را انجام داد. اما برخی ویژگی ها هستند که اکثر تصاویر باید آن ها را داشته باشند که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

نورپردازی

یکی از مهم ترین موارد در اهمیت عکاسی محصول که عکس را جذاب می‌کند، نور است. نه تنها محصول، بلکه در همه تصاویر نور یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار است. در عکاسی از محصول می‌توان از دو نوع نور طبیعی و مصنوعی با توجه به محصول استفاده کرد. قطعا استفاده از تجهیزات نورپردازی، تصویر شما را دگرگون خواهد کرد و جذابیت محصول را بیشتر می‌کند. اما گاهی اوقات برای برخی محصولات نیز می‌توان از نور طبیعی استفاده کرد.

نور پردازی عکاسی

پس‌زمینه

پس‌زمینه مناسب نه تنها تمرکز را روی محصولی که از آن عکاسی می‌کنید حفظ می‌کند، بلکه به ساده‌تر شدن فرآیند ویرایش در زمان پس از عکاسی نیز کمک می‌کند. پس‌زمینه سفید یا روشن یکی از بهترین پس‌زمینه‌هایی است که می‌توان در عکاسی محصول از آن استفاده کرد؛ به این دلیل که هم هنگام استفاده در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی چینش محصولات را زیباتر می‌کند و علاوه بر آن، روتوش و ادیت آن بهتر انجام می‌شود. برخی تجهیزات عکاسی هستند که مخصوص عکاسی از محصول هستند مانند چادر عکاسی و استفاده از آن ها بسیار تاثیرگذار است.

دوربین مناسب

برای ثبت تصاویر موفق و جذاب که باعث افزایش فروش شود، استفاده از دوربین مناسب ضروری است. تلفن‌های همراه پیشرفت زیادی در دوربین داشته اند و به کیفیت خوبی از نظر عکاسی و فیلم‌برداری رسیده اند؛ اما برای عکاسی حرفه ای، اصلی‌ترین وسیله دوربین است. حتی اگر از بهترین تجهیزات نورپردازی استفاده کنید و یک پس‌زمینه بسیار زیبا را فراهم کنید، اما با دوربین بی کیفیت عکاسی کنید، تمام زحمات و هزینه تجهیزات شما هدر رفته است. دوربین‌های حرفه ای امکانات زیادی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد تا با تنظیم کردن دوربین در شرایط مختلف بتواند بهترین تصاویر را ثبت کند.

دوربین عکاسی

ادیت

بعد از ثبت یک تصویر خوب، نوبت به ویرایش و روتوش تصویر است. حتی اگر از تصویر راضی هستید، باز هم ادیت یکی از مهم‌ترین موارد است و باید انجام شود. این کار عکس‌های شما را از حالت متوسط ​​به حرفه‌ای تبدیل می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام تصاویر محصول در سراسر سایت یا پیج شما دارای کیفیت، نور و موقعیت ثابت هستند.

عکاسی از محصول

جمع بندی

در این مقاله با اهمیت عکاسی محصول آشنا شدید؛ یکی از مهم ترین اقداماتی که اگر می‌خواهید فروشتان افزایش پیدا کند، باید آن را جدی بگیرید و به خوبی پیاده سازی کنید. عکاسی از محصول را نباید هزینه دید، ثبت یک تصویر باکیفیت و جذاب از محصول مانند تبلیغات و سرمایه گذاری است و قطعا باعث افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری خواهد شد.

یکی از خدمات مجتمع تصویری تصویرگر عکاسی از محصولات است. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از عکاس حرفه ای، کاهش هزینه است. برای عکاسی از محصولات خود نیاز به خرید دوربین و تجهیزات عکاسی نیست و همچنین این کار توسط عکاسان حرفه ای و باتجربه انجام می‌شود که می‌تواند تاثیر عکس را چند برابر کند. همچنین سرعت عکاسی و ویرایش نیز بالاتر است و در زمان شما نیز صرفه جویی می‌شود.

امید بهشتی فر
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • […] تاثیر عکس بر فروش یکی از مباحث اثبات شده و مهم در بازاریابی به خصوص بازاریابی در سطح فضای آنلاین می باشد که توضیح آن تقریبا کاریست بیهوده چرا که همگان بر آن واقف هستند . […]

    • reza.psg ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۸

      سرور گرامی
      ضمن تشکر از توجه و لطفی که به نگارش حاظر داشته اید و همچنین ارزشی که به نگارنده نهاده اید
      از جمله بندی و نحوه اظهار نظر شما مبین است که حضرت عالی دستی بر آتش دیجیتال مارکتینگ دارید .
      ولی بیاییم از منظر شخصی که به صورت سنتی در کسب کاری فعالیت می نماید و در وضع حاضر بقای کسب کار خود را در ورود به کسب کار مجازی و آپدیت کردن کسب کار خود با بازار جدیدی میبیند که در حال رشد روز افزون است ، ببینیم
      قطعا درصد قابل توجهی از چنین عزیزانی که سالها تلاش کرده اند و کسب کار خود را به صورت سنتی رونق داده اند از مباحث ابتدایی هم اطلاعات کمی دارند .
      در این زمان است که رسالت افرادی همچون ما و شما ایجاب مینماید تا حداقل اصول اولیه مباحث راهندازی و ایجاد تمایز بین تخصص و تبلیغ را به زبانی ساده و به رایگان در اختیار چنین افرادی قرار دهیم چرا که پیشرفت افراد جامعه و مخصوصا پیشرفت اقتصادی اقشار متعدد زمانی میسر می گردد تا تک تک افراد در حوزه تخصص خود به کمک همدیگر و افراد کم اطلاع تر بپردازند .
      نهایتا از تبادلات اطلاعات فنی و ارتقا سطح دانش به صورت رایگان در این زمینه استقبال می کنیم و امید واریم شاهد نظرات سازنده بیشتر از حضرت عالی و اشخاصی با تحصص دیگر بهره مند شویم

ارسال دیدگاه