
عکاسی محصولات آرایشی برای اکثر فعالین زمینه فروش لوازم آرایشی به صورت آنلاین یک چالش مهم و این موضوع ابتدای ترین و مهمترین قسمت شروع یک کسب کار آنلاین در زمینه فروش لوازم آریشی است .
ما در این مقاله به یکی از اصلی ترین و مهمترین مرحله شروع این کار یعنی لوازم مورد نیاز عکاسی محصولات آرایشی خواهیم پرداخت .
اول باید رده کیفیت کاری که میخواهیم انجام بدهیم را تعیین کنیم که به تجربه و بررسی های انجام شده توسط دیجیتال مارکتر های این عرصه به سه گروه تقسیم میشوند که یک به یک به بررسی هر گروه میپردازیم .
آماتور ها : کسانی که با لوازم معمولی مانند گوشی موبایل و … به عکاسی محصولات آرایشی میپردازند .
آماتور ها شاید در نگاه اول افرادی تازه کار با کیفیت کار پائینی به نظر بیایند ولی بیشترین تعداد فعالین این عرصه و بیشترین تعداد کسب کارهای آنلاین زمینه لوازم آرایشی را به خود اختصاص داده اند .
افراد آماتور با تاسیس پیج های اینستا گرامی ، کانال های تلگرامی ، گروه های واتس اپ و … و همچنین تهیه محصولات خود از خرده فروشان با مقیاس بزرگ و یا عمده فروشان با مقیاس کوچک اقدام به ورود به بازار فروش و توضیع لوازم آرایشی می نمایند که خود به دو دسته فروشندگان دارای کسب کار فیزیکی و فروشندگان صرفا آنلاین تقسیم می شوند .
فروشندگان دارای کسب و کار فیزیکی که همان صاحبان فروشگاه های لوازم آرایشی در سطح شهرها می باشند بهتر است که به دنبال استفاده از روش های آماتوری برای عکاسی محصولات آرایشی نباشند چون قبلا در فروشگاه فیزیکی خود اقدام به برند سازی و جذب مشتری ثابت نموده اند و اکنون در مرحله ای هستند که باید کاری مطابق با سابقه و اسم و رسم خود به مشتریان ارائه دهند .
به زبان ساده تر قراردادن یک تصویر آماتوری در پیج و یا هر بستر دیگر فضای مجازی توسط این گونه افراد تاثیر منفی در جذب مشتریان بیشتر یا افزایش فروششان خواهد داشت .
فروشندگان صرفا آنلاین افرادی هستند که نسبت به سلیقه و بررسی هایی که انجام میدهند اقدام به تهیه لوازم آرایشی به صورت عمده کرده و آنها را در پیج و کانال و … خود به فروش می گذارند .
ایگونه افراد چون در مرحله ایجاد برند و جذب مشتری اولیه هستند و همچنین تمایل دارند که با کمترین هزینه کسب و کار خود را راهندازی کنند بیشتر تصویر های آماتوری در پیج و یا کانال و … خود قرار میدهند .
و روی صحبت این مقاله با چنین اشخاصی است که اصلاحا در مرحله تاسیس یک استار آپ هستند .
نور مورد نیاز عکاسی محصولات آرایشی با گوشی موبایل :

جهت عکاسی محصولات آرایشی با موبایل نور های گران قیمت و تخصصی کاربرد زیادی براتان نخواهد داشت چون نور های تخصصی اکثرا نیاز به تجهیزات جانبی بیشتری دارند و همچنین تفاوتی که در نتیجه کار ایجاد میکنند قابل ثبت توسط لنز های گوشی های موبایل نیست .
از طرفی چون گوشی های موبایل امکان اتصال و ارسال فرمان شلیک (Shooting) به فلاش های حرفه ای را ندارند و همچنین لنز های گوشی ها دیافراگم بسیار ضعیفی دارند پس عملا استفاده از فلاش های حرفه ای برای عکاسی محصولات آرایشی با موبایل کاربردی ندارند .
پس استفاده از نور پیوسته تنها انتخاب باقیمانده است که طبق نظر کارشناسان و تجربه ای که در سالهای متمادی در زمینه عکاسی از محصول در استدویو تصویرگر داریم به شما استفاده از حداقل یک و حداکثر سه رینگ لایت با قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور را توصیه میکنیم .
بستر قرارگیری سوژه و یا پرده عکاسی در مورد نیاز عکاسی محصولات آرایشی با گوشی موبایل :

برای عکاسی محصولات آرایشی شما نیاز به یک پس زمینه یا همان بکگراند دارید تا محصول مورد نظر خود را بر روی آن قرارداده و سپس نور پردازی کرده و عکس خود را بگیرید .
شما می توانید از انواع پرده های عکاسی ، میز نور ، خیمه عکاسی و … برای این منظور استفاده کنید که بهتر است افراد آماتور به منظور حصول نتیجه سریع ، راحت و بهتر از یک خیمه عکاسی استفاده نمایند . چون خیمه هم باعث نرم شدن نور می گردد و هم کنترل سایه ها با خیمه عکاسی راحتتر است البته نمیتوان منکر این موضوع هم شد که اکثر تکنیک های هنری و فنی در عکاسی از محصول با استفاده از خیمه عکاسی قابل اجرا نمی باشد خوب از طرفی این گونه افکت ها و … با یک گوشی موبایل هم قابل ثبت نیست .
سه پایه مورد نیاز عکاسی محصولات آرایشی با گوشی موبایل :

برای اینکه بتوانید که تصاویری با شرایط یکسان از ابعاد مختلف یک کالا به ثبت برسانید حتما به یک سه پایه نیاز دارید .
وقتی کالایی را عکاسی میکنیم جهت نشان دادن ویژگی های محتلف آن محصول باید چندین تصویر از ابعاد مختلف آن محصول را در اختیار مشتری قراردهید تا بتوانید ویژگی ها و خصوصیات منحصر بفرد کالای خودتان را در یک نگاه به مشتری خود منتقل کنید .
پس برای اینکه به راحتی ابعاد مختلف کالا را عکاسی کنید بدون اینکه بار ها و بارها کادر بندی کنید و همه عکسها با کادر و نور و … یکسان ثبت شود نیاز به یک سه پایه عکاسی با قابلیت نصب گوشی موبایل دارید .
بهتر است سه پایه ای که انتخاب میکنید دارای سر سه پایه T باشد تا بتوانید علاوه بر گرفتن عکسهای روبرو عکسای نمای بالا ها هم با استفاده از آن عکاسی کنید .
نکته بسیار مهم : شما هیچگاه با تهیه این تجهیزات و داشتن سطح تجربه ای هرچند بالا نمی توانید از اجسام شفاف و شیشه ای عکاسی نمائید و عکاسی از این نوع کالا ها نیازمند تجهیزات، دور بین ، لنز و عکاس حرفه ای و فوق حرفه ای میباشد .
خرده فروشان آنلاین و عمده فروشان فیزیکی :
خرده فروشان آنلاین افرادی هستند که صاحب وب سایتها رسمی و یا وب سایتهایی که توسط فروشگاه سازهای عمومی پایه ریزی شده اند هستند. .
عمده فروشان فیزیکی افرادی هستند که مدیریت شرکت های پخش لوازم آرایشی و بهداشتی را به عهده دارند و بدلیل تعدد اقلام کالا و عدم امکان حمل نقل مطمعن نمونه ها جهت معرفی محصولات خود به مشتریان (مغازه داران ) اقدام به معرفی محصول توسط تصویر و متن می نمایند .
اینگونه افراد بیشتر تمایل به ارائه کاری باکیفیت تر از افراد آماتور ولی با هزینه کمتر دارند که اکثرا مکانی کوچک را برای تاسیس یک استودیو اماتوری با تجهیزات میان رده اختصاص می دهند و اقدام به استخدام یک عکاس نیمه حرفه ای و یا کم تجربه می نمایند و یا کار خود را به عکاسان آزاد و یا آتلیه داران می سپارند که در نهایت به این نتیجه میرسند که برون سپاری عکاسی محصولات آرایشی خود به یک مجموعه تولید محتوا حرفه ای مقروم به صرفه تر و نتیجه بخش تر است .
سوپر اپ ها و فروشگاه های اینترنتی یا زنجیره ای با مقیاس بزرگ :
مدیران سوپر اپ ها و فروشگاه های اینترنتی و یا زنجیره ای مقیاس بزرگ اکثرا افرادی با شخصیت حقوقی هستند که محصولات خود را مستقیما از تولید کننده و یا وارد کننده تامین می نمایند که این افراد صرفا و فقط عکسهایی با کیفیت عالی و حرفه ای قبول می کنند و هیچگاه از عکسهای آماتوری یا نمیه حرفه ای در وب سایت ، اپ ، بنر و پوستر تبلیغاتی و … خود استفاده نمی کنند .
چنین افرادی در سالهای گذشته اکثرا اقدام به تاسیس واحد تولید محتوا و استخدام افراد حرفه ای با حقوق های بالا و خرید تجهیزات حرفه ای با هزینه های بالا می نمودند که با پدیداری کسب کارهایی؛با مقیاس بزرگ و حرفه ای و تخصصی ؛ در زمینه تولید محتوا ، در سالهای اخیر به این نتیجه رسیده اند که برون سپاری این معقوله هم مقروم به صرفه بوده و هم نتیجه بخش تر می باشد چون تولید کنندگان محتوا به صورت تخصصی در زمینه فعالیت و جهت حفظ بقا در بازار و جذب مشتریان بیشتر دائما در حال تحقیق و آپدیت تجهیزات و دانش خود می باشند .
در این مقاله سعی بر آن بود تا آن گروه از مخاطبان که می خواهند یک استارت آپ در زمینه فروش آنلاین لوازم آرایشی تاسیس کنند اطلاعات جامعی در زمینه عکاسی محصولات آرایشی و دورنمای پیش روی خود در این زمینه را بدست آورند .
کارشناسان تصویرگر همواره می توانند هم در زمینه خرید تجهیزات و هم در زمینه برون سپاری عکاسی محصولات آرایشی چه به روش مشاوره رایگان و چه به روش عقد قرارداد عکاسی محصولات آرایشی شما را یاری نمایند .
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.